Na podzim letošního roku si pro nás Ubisoft připravil vyvrcholení trilogie Assassins' creed.
A že to nebude jen tak obyčejné zakončení musí být jasné každému, kdo hrál jakýkoliv předchozí díl série. Budou konečně zodpovězeny všechny otázky okolo Altaira, Ezia a Desmonda. A budeme hrát za všechny tři.
Ezio nám nyní zestárnul, především to znamená, že zmoudřel a k různým rozhodnutím má zcela jiný názor, než když byl v assassinských plenkách (když mu bylo 16-30). Ale i když Ezio zůstává hlavní postavou budeme hrát i za Altaira a Desmonda.
Ezio se vydává do Masyafu aby odhalil minulost svého předka a zjistil proč je vlastně v téhle válce. Doufá, že odpovědi najde v pevnosti, jenže ta je v obležení templářů. Ti se v ní snaží najít ukrytý artefakt, který by mohl kompletně změnit průběh války, ten je však dobře schovaný a dostat k němu se může jen ten, který má pět pečetí.
Hlavní cíl hry je jasný, najít pečeti dřív než templáři. Čtyři z pěti pečetí jsou rozmístěny po Turecky a ta pátá? Tu už mají templáři, jenže jak jí získat a od koho vlastně? Zjistit to už bude na Eziovi.
Sbalte si kufry jedeme do Turecka. Ano další díl se naštěstí už neodehrává v Itálii. Pvětšinu času budeme trávit v Konstantinopoli, dnes Istanbul, toto město bylo centrem všech národností, náboženství a kultur. Takže doufejme, že prostředí města nebude tak jednotvárné jako předtím. Měl by být větší a detailnější než Řím z Brotherhood a to už je co říct. Město se bude skládat z několika vrstev.
Jak už jsem řekl hlavní hrdina sice bude Ezio, ale zahrajeme si za všechny tři. A to pomocí oněch pečetí, ty nejsou jen klíčem k nalezení artefaktu, ale také úlomky paměti Altaira. Ale co Desmond, ten je v kómatu, ale v Animusu může být pořád a díky němu se dostane do svého světa vlastního podvědomí. Tam budete sestavovat prostředí a řešit hádanky abyste se mohli probrat z komatu.
Další novinkou bude přitahovací hák. Hák dostanete až v Konstantinopoli. Bude přimontovaný k skryté čepeli na levé ruce a budete díky němu moct klouzat po různých šnůrách a lanech a nenápadně skočit na nic netušícího stráže. Hák, ale budete využívat i při normálním lezení na budovy, takže nahoře budete za pár sekund. Podle vývojářů by měl hák urychlit pohyb po městě až o 30%.
Také souboje by měli být díky háku mnohem zajimavější a hlavně akčnější a neměly by se nést ve spíše defenzivním duchu, jak tomu bylo v Brotherhood.