Ta pravá zábava v této hře začíná až s nalezením přístroje Time Manipulation Device (zkráceně TMD), který při prvním setkání vypadá jako Gravity Gun z druhého Half-Lifu. Pochopitelně takovýto model by asi nevyhovoval takže se zkoumalo dále, až přišla takřka ideální verze – celé zařízení máte připevněné na ruce. Teprve až zde Singularity opouští krabičku obyčejné střílečky a získává nový rozměr (naštěstí pro hráče relativně brzy), s tímto zařízením můžete dělat prakticky cokoliv. kupříkladu, třeba můžete předměty dostávat do určité doby jejich existence, slisovaný barel nebo krabici narovnat zpět. Párkrát obnovíte opravdu velké pole trosek, vyzdvihnete potopenou loď, zničený most, nebo znovu postavíte celou budovu. K takovým kouskům budete ale potřebovat nějaký ten zdroj energie navíc. A aby toho všeho nebylo málo, párkrát si skočíte i do historie
Výčet kousků ale nekončí, umíte také vyslat kouli, která zdeformuje čas ve váš prospěch, vyvolat kolem sebe energetickou explozi nebo hýbat s předměty už ale je trochu ohrané. Ale řeknu vám, je zábavné když proti vám mutant zvedne barel s benzínem, hodí ho po vás, a vy mu ho se vší parádou pošlete zpátky. Ale nejzábavnější schopností TMD je časová manipulace s vašimi nepřáteli. ty lidské necháte pouhým kliknutím rozpadnout na prach nebo je připravit o rozum a oni zaútočí na nejbližšího "bývalého" kamaráda, takže pokud si chcete pohrát, tady se fantazii meze neklade, teda skoro ale o tom až za chvíli. Na každého mutanta působí TMD jinak, někteří se nafouknou, jiné připraví o jejich schopnosti. Celkově však platí, že bez těchto hrátek by hra nestála za nic a je to tak jedna z nejlepších věcí, co Singularity hrajícímu hráči nabídne.
Jak již vlastně prasklo před chvílí, nepřátelé se zde dělí do dvou kategorií – klasičtí vojáci a místní obyvatelstvo, byť kapánek zmutované. Lidé vás asi ničím nepřekvapí, jen občas narazíte na mírně vylepšené jednotky, které také, podobně jako vy, používají vybavení získané pomocí technologií E-99. Bohužel, příliš rozumu nepobraly a většinou v soubojích pouze stojí, občas se schovají za nějakou překážkou, občas po vás hodí granát, ale to je tak všechno. Od místních taky nečekejte žádné zázraky, všechny druhy mutantů útoční hlavně na blízko, a jejich pacifikace je otázkou pár nábojů. Někteří z nich sice disponují schopností se teleportovat nebo být neviditelní, ale s trochou sviku vám tento problémem pouze prodlouží jich likvidaci. Celkem se vyskytují do několika druhů, normální vysocí mutanti, které stačí střelit do hlavy, přes dvouhlavé modré zmetky kteří nejsou občas vidět až na malinkaté potvůrky, kteří se s oblibou líhnou hlavně v podzemních komplexech a jsou tak největšm prevítem který na vás může zaútočit. Ale nebyl by to Raven Software, kdyby se tu neobjevily taky souboje s většími monstry. Nejdříve po vás nějaký přerostlý "chlapík začne házet barely s benzínem, nebo na železničním mostě na vás zase vybafne trošku přerostlá kublanka, nebo k čemu to přirovnat. Jejich likvidace je ale jen chvilková záležitost.
Naproti tomu tajemná atmosféra umožní některým z nás krásný prožitek. když si kupříkladu takhle plavete zatopeným tunelem, a jen co vystrčíte hlavu, máte chuť ji zase potopit protože před vámi je na kůlech nabodnutých pár desítek těl, do tohobouřka a při záblesku vidíte, jak se o kousek dál krmí pár mutantů mutantů a při dalším záblesku tam už nejsou.
Naproti tomu tajemná atmosféra umožní některým z nás krásný prožitek. když si kupříkladu takhle plavete zatopeným tunelem, a jen co vystrčíte hlavu, máte chuť ji zase potopit protože před vámi je na kůlech nabodnutých pár desítek těl, do tohobouřka a při záblesku vidíte, jak se o kousek dál krmí pár mutantů mutantů a při dalším záblesku tam už nejsou.
Donker