Ahoj,
ArmA II je opravdu unikátní kousek, spíše precizní simulátore než klasickou hrou. Obrovské rozpětí a velká realističnost této hry je velmi těžko překonatolná a její velmi rozlehlý svět nabízi velkou a nevídanou míru svobody než u většiny jiných her. Jenže je otázkou, jestli není tento rozsah tak trochu na škodu, protože se tvůrci nechali tolik unést těmito velkými aspekty, že nevzali v úvahu ty malé, které ústí v poměrně větsí počet chyb, extrémní výkonové náročnosti a menším využití lákavého obsahu hry v kampani.
Už jen základní fakta berou dech: 225 čtverečních kilometrů světa ne náhodou připomínající českou krajinu, s 50 městy a vesničkami a 326 kilometry vozovek. K tomu 60 unikátních modelů kolových, pásových vozidel, lodí, vrtulníků i letadel a nespočet ručních i stacionárních zbraní přesně napodobující své skutečné protějšky. Také velmi dobré detaily u většiny vozidel a lety vrtulníků jsou naprostá pastva pro oči.
Výhrady jsou u NPC postav (jako u většiny her). Stává se, že NPC vojáci se např. plazí přímo uprostřed silnice naprosto nekrytí uprostřed vesnice nebo mířili přímo do plotu, i když za jejich zády bylo naprosto nekryté místo. Ale tyto problémy (řekněme si na rovinu) nejdou dost dobře vyladit a jsou také poněkud zanedbatelné, když mají všichni vojáci naprosto volný pohyb a není nijak dopředu nadefinován. Takto krásnou a rozmanitou hru nám připravili tvůrci ARMY 2.
Trailer:
Váš, Speedy